Устойчивост

Спирка „Бъдеще“

Годината е 2050-а, бъдещето е тук. От Парижкото споразумение са минали 34 години и сега човечеството живее с последствията от положените усилия за спасяването на планетата си. Изкопаемите горива са спомен, по улиците на градовете продължава да е пълно с коли, които жужат по задачи, но без да се отдалечават прекалено от контакта. Автобусите и камионите живеят на втечнен природен газ или друг вид биогориво, а за хората рециклирането е религия. А сега да се върнем в настоящето. За да може автобусът на Scania един ден наистина да стигне до 2050-а година, днес трябва да започнем да спазваме всички обещания, заявени в Споразумението. СО2 емисиите могат да бъдат намалени с над 20% само от оптимизирането на транспортните системи, например чрез олекотяване на товара и прецизирането на маршрутите. Следващата стъпка е горивото, като биогоривата предлагат най-добри резултати по отношение на редуцирането на вредните емисии, а електрификацията – по отношение на разходите.

Други технологии, като водородните клетки и е-магистралите, също са важни елементи и за някои региони могат да се окажат от критична важност. За да може човечеството да постигне целта си, а именно оцеляване, индустрията трябва да започне да прави бързи промени още днес. Първите резултати трябва да са видими още през 2025 година и в списъка с изпълнените задачи трябва да фигурират нови инфраструктури, бизнес модели, партньорства и изобщо – начин на мислене и живот. След енергетиката, транспортът е най-големият източник на СО2 емисии – близо една четвърт от глобалните емисии. Една четвърт от тази четвърт пък се пада на товарните превозни средства. Според проучванията човечеството може да изгради чиста система за транспорт до 2050, без това да увеличава разходите, напротив.

1. Растеж на електрически превозни средства с батерии – цели се пълна електрификация до 2050 година. Това е и най-икономически изгодният път, по който може да поеме транспортът. В сравнение с дизела, обещава с до 21% намаление на системните разходи, а тоталната цена за притежание до 2031 година ще се изравни с тази на дизеловите превозни средства.

2. Растеж на биогоривата – употребата им за двигатели с вътрешно горене е добро краткосрочно решение за намаляването на емисиите, но в дългосрочен план електрическите автомобили с батерии ще са мнозинство, а двигателите с вътрешно горене на биогориво ще са 20% от превозните средства през 2050-а.

IMG-ALT

3. Растеж на електрическите превозни средства с водородни клетки – този тип автомобили се увеличават, но приложението им като цяло започва доста след батериите, защото са по-скъпи.

4. Технологичен микс – множество технологии за задвижване и инфраструктури ще се допълват взаимно. Това означава комбинация от електрически батерии, водородни клетки и двигатели с вътрешно горене на биогорива в една тиха хармония по улиците.

Всички тези посоки на развитие на сюжета изискват безпрецедентно бързо приложение и екипна работа от поколения, различни индустрии, компании, регулатори и лидери. Scania е готова да изпълни обещанието и да сведе вредните емисии до нула. Ти си на ход.
Запиши се за състезанието Scania Driver Competition тук.

ALT-IMG-HERE