Устойчивост

Направен днес с мисъл за утре

Една от целите на устойчивото развитие е задоволяването на нуждите от транспортни услуги да става с намаляващо вредно въздействие от дейността на този жизненоважен сектор. Насоките в бъдещото развитие на транспорта са постигане на устойчиви нива на потребление на енергия, редуциране на емисиите от парникови газове и пренасочване на дейността му към по-ефективни и благоприятни за околната среда решения.

Автомобилният бранш е изправен пред реална технологична революция. Електрификацията, дигитализацията и автоматизацията са примери за технологични разработки, които променят индустрията. С появата на нови технологии производителите на тежкотоварни превозни средства създават концепции и тестват идеи, свързани с тях. Тези новаторски дизайни включват най-модерните функции, които вече променят начина, по който виждаме бъдещето. Група експерти от Scania в различни области са обединили усилия, разработвайки концептуален камион, който дори и без кабината, има модулната система на компанията в основата на дизайна.

Тъй като различните индустрии се стремят да оптимизират транспортните задачи и да ги правят по-устойчиви, все по-често се обмислят превозни средства с автономно управление. Мините и големите затворени строителни обекти са примери за подходяща среда, която е благоприятна за управления без шофьор, тъй като те са добре контролирани и безопасни места.

С концептуалния камион Scania AXL шведският бранд прави решителна крачка към интелигентните транспортни системи на бъдещето, където самоуправляващите се превозни средства ще играят основна роля. Производителят на тежкотоварни превозни средства продължава да изгражда и пилотни концепции, за да демонстрира какво може да направи с технологията, която е налична днес. За автономните превозни средства софтуерът в много отношения е по-важен от хардуера. Scania AXL се управлява и контролира от интелигентна контролна среда. В мините, например, автономните операции се улесняват от логистична система, която казва на автомобила какво трябва да изпълнява.

„Вече разполагаме със самостоятелно управляваващи се камиони в съвместните ни операции с клиентите. Въпреки това, досега те са имали място за шофьор в кабината, който може да се намеси в случай на необходимост. Scania AXL няма кабина и това значително променя играта“, споделят от отдела за изследвания и разработки в Scania. Развитието на превозните средства със самостоятелно управление е постигнало голям напредък през последните години. Все още производителите на тежкотоварни машини нямат всички отговори, но чрез концептуални превозни средства като Scania AXL те навлизат в нови територии и продължават да се учат в движение с шеметна скорост. Двигателят с вътрешно горене, който захранва концептуалното превозно средство, е пример за смесване на традиционните и новите технологии. Той е икономичен и се захранва от възобновяеми биогорива. Здравината и мощността в дизайна и функционалността на Scania AXL съответстват на по-тежката работна среда в мините и големите строителни обекти. Нов интелигентен преден модул заменя традиционната кабина, но дори и без кабина концепцията е лесно разпознаваема, тъй като следва стила на шведската марка.